Dieta podle krevních skupin

Chcete-li od základů změnit svůj jídelníček a vytvořit si lepší stravovací návyky, pak by právě tato dieta mohla být pro vás.

Na jakém principu dieta podle krevních skupin funguje?

Podle vědecky nepodložených zjištění se správné trávení odvíjí na základě předem daných genetických dispozic, které lze jednoduše určit podle krevní skupiny. Vaše krevní skupina Vám tedy předurčuje, které druhy potravin jsou pro Váš metabolismus dobré a které byste naopak měli vynechat.

Kolik lze shodit a za jak dlouho?

Zde se nejedná o dietu jako takovou, jako spíše o změnu životního stylu, převážně tedy stravovacích návyků. Pokud jste rozhodnuti pro redukci hmotnosti, dá se s využitím této diety shodit až několik kilogramů za týden a následně si optimální váhu udržovat. Tato dieta není nijak omezená a dá se říct, že při správném užívání je vhodná pro kohokoliv.

Průběh diety

Teorie diety podle krevních skupin nebyla sice nikdy ověřena, ovšem doktor Peter D’Adamo tvrdí, že je vše založeno na tzv. lektinech, které jsou složkou potravy. Každá krevní skupina má podle D’Adama jiný stupeň snášenlivosti vůči této skupině proteinů neimunitního původu. Proto je nutné upravit Váš jídelníček podle správné skupiny a snažit se ho co nejvíce dodržovat.

Krevní skupiny a jejich jídelníček

Krevní skupina 0 – lovci (masožravci)

Maso jakéhokoliv druhu, luštěniny, rýže, zelenina, ovoce

Krevní skupina A – zemědělci (vegetariáni)

Vše rostlinného původu, zelenina, ovoce, rýže, luštěniny atd., minimum rybího a kuřecího masa

Krevní skupina B – kočovníci (bílkovinová strava)

Mléčné výrobky, hovězí maso, vejce, rýže, zelenina, ovoce

Krevní skupina AB – kombinace zemědělců a kočovníků (kombinovaná strava)

Klady diety podle krevních skupin

  • osobitý přístup k individualitě
  • přemýšlení o jídelníčku
  • trvalá změna

Zápory diety podle krevních skupin

  • při ukončení hrozba jo-jo efektu
  • nutnost znát svou krevní skupinu